Namnet Nikki

Tänkte berätta varför hon fick namnet Nikki!

De flesta av mina kompisar sammankopplar direkt Nikki med Nikki Sixx när jag berättar vad hon ska heta.... Det antar jag beror på att han alltid sedan tonåren har varit min husgud!
Men vad lustigt att även sådana som inte känner mig så väl ändå kopplar samman mig med honom...?!



Här är han min gamla husgud sedan tonåren, fast hans namn har bara en liten koppling till min andra dotter!

Nu kommer inte namnet direkt från honom även om jag erkänner att det fanns en liten tanke och koppling:)
Nej det var så här att när jag skulle få Filippa så var det namnet till 99% spikat om det blev en flicka. Mitt andra alternativ var Nicolina. När det nu blev en Filippa så tänkte jag att får jag nån gång en flicka till så ska hon heta Nicolina.

Men jag ville att hon skulle kallas Nikki eftersom det är kortare och lättare att säga. Men att bestämma vad ett barn ska få för smeknamn är ju inte det lättaste så då bestämde vi att det är bättre hon får heta Nikki istället!
Ja A var också med och godkände namnet;)

Det finns drygt 500 personer i Sverige som är döpta till Nikki och av dessa är 53 st män. I vår kommun finns ingen fram tills nu då;)
Namnet är ett grekiskt namn och betyder "seger till folket" kommer från Niklas eller Nicole.

Hennes andra namn är Olivia och det har Filippa fått välja. Bara ett fint namn som finns i kalendern så att hon får fira namnsdag också!

Japp så nu vet ni det....



NIKKI OLIVIA är mitt namn!

Ha det så bra/PIllan



Det är sött med Nikki, vi satt med sidor på internet och sen fastnade jag för Viggo :) Intressant med sängen då jag vill ha bäddat då vi är hemma och givet när vi har besök. Hoppas ni får en fin dag här skiner solen men jag fixar och plockar vidare. kram

Söta lilla Nikki!



Superfint val,

absolut ett namn jag kan tänka mig om vi någon skulle få en dotter :-)



Kramar Anna

Nikki är jättefint och så är hon är supersöt bebeis också1

Vi kallar ju vår lilla bebis för Niki också (Nicole).



KRAMAR

Som sagt, Nikki Olivia är superfint!

Nikki Sixx hängde på väggen i mitt tonårsrum ett tag med... tycker nog att han fortfarande är lite snygg, hi hi!



Du har en award att hämta hos mig!!!



Kram Veronica





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se