Sömnproblem, salt & sött

Nu sitter jag här och surfar runt i arla morgonstund igen....
Jag har jättesvårt att sova! Eller att sova är nog inte problemet utan att jag domnar bort i sätesmuskeln! Eftersom det bara går att ligga på sidan, helst höger, så blir det att motsatt skinka domnar bort helt och då vaknar jag.
Vänder på mig och samma sak händer med andra skinkan....suck not funny....
Men jag får helt enkelt vila lite på dagen så går det bra ändå:)

Idag kommer ett litet recept tips på en god paj jag slängde ihop igår. Den smakade så bra med sitt salta innehåll i värmen!
Jag följer sällan något recept men tror jag har återskapat den rätt i minnet här nedan....



Paj med skinka, bacon och fetaost

Deg

4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk
50 gram margarin

Mixa samman och tryck ut i pajfom

Fyll pajskalet med strimlad rökt skinka, fetaost, knaperstekt bacon och riven ost.

Vispa ihop 3 ägg, 2 1/2 dl mjölk med salt och peppar och häll stanningen i pajskalet.

Ugnen ca 35 minuter i 200 grader



Till efterrätt rekommenderas Årechoklad med Kokos!
Jag är ingen chokladälskare men kokos gillar jag jättemycket och denna tryffel smälter i munnen!

Ha en riktigt fin tisdag/PIllan


Åh jag lider med dig, vet hur det känns! Men du får tänka på att snart kommer något sött och härligt :)

Antar att nedräkningen har börjat?

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!

/Eleonor

Lät smarrigt det där! Alltid lika kul med nya middagstips!



Förstår att det är svårt att sova nu. Hur långt är det kvar nu?



Kramisar Veronica

Stort GRATTIS! Hoppas allt är bra med hela familjen!

Vad god det låter som att pajen är! (älskar matpajer!) Får ta och testa den nån gång eftersom jag har dålig matfantasi, och det mest blir att man kör på samma mat!

Och Grattis till bebisen :-)

Kokos gillar jag inte med älskar mörkchoklad.

Tror jag håller mig till den underbara mörkachokladtryffeln från ovan nämnda chokladfabrik. :o)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se