Baka baka liten..

Äntligen 1 juni och juni är min favoritmånad!
Jag är alltid så förväntansfull, sommaren ligger för ens fötter. Man planerar semester, grillkvällar, fester, härliga dagar på stranden... Allt som hör till helt enkelt.

Oftast blir det att man hinner med typ hälften av det man tänkt sig. Vädret brukar ju ofta vara en bov i dramat....
Men i år har vi ju även bebben att se fram emot och det känns härligt!

Jag och Filippa ska åka till staden S idag för shopping och tjejmys. Examenskläder ska införskaffas och jag behöver några lätta sommarklänningar!

Här kommer receptet på mina smarriga cookies som jag bakade i går!

Simma lugnt/Pillan



Choclate Chip Cookies

2 ägg
185 g smör
3 dl mjöl
6 dl havregryn
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
4 dl farin socker
1 tsk vanilj socker
185 g blandad mörk och vit choklad
170 g nötter

Blanda mjöl, bikarbonat och salt

Rör i hop mjukt smör, farin och vanilj socker i en annan bunke. Tillsätt ägg och sedan havregryn

Nu blandas även mjölblandningen i smeten

Tillsätt choklad och nötter

Forma bollar och lägg på plåt med bakplåtspapper. Platta till lite men lägg inte för tätt då dom "flyter ut" under gräddningen! Igår blev det typ 30 st kakor för mig

Grädda i ca 10 minuter, 175 grader



Bara att njuta;)






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se