Midsommarvecka

Måndag igen efter en långledig helg.
Solen skiner faktiskt utanför fönstret...Måste nästan nypa mig i armen:)
I eftermiddag väntar jobb igen och det rullar på ändå fram till och med Midsommaraftons förmiddag.
Vi är bjudna på fest på midsommarafton, det ska bli knytis. Så mitt mission nu är att surfa hem några goda recept.
Har liten ide om en kall räkpaj och nån krämig pastasallad. Sen har jag tänkt att göra några grillspett som barnen kan äta av typ med köttbullar, tomater, majs osv.
 Kan vara lite klurigt med knytis när det ska passa många men roligt att prova nya rätter.
Ska prata med värdinnan så kanske hon har en liten deligeringsplan så inte alla tar med lika...



Visst är detta en fin svenskt tradition. Väldigt trevligt om himlen ser ut så på fredag också!



Jordgubbar hör ju absolut till Midsommar tycker jag!

Bilder från nätet.


Vad har ni för planer inför helgen? Några smaskiga recept tips kanske?
Jag vet att några av er är jätteduktiga på smaskigheter så jag kommer granterat att surfa in hos er och titta i receptbanken!!

Ha en trevlig start på veckan//Pillan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se