Chocolate Chip Muffins



8 stora

6 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
200 g rumsvarmt smör
3 dl socker
2 ägg
2 dl mjölk
150 g choklad

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke och ställ åt sidan.
Rör smör och socker mjukt och pösigt, vispa i äggen och blanda sist i mjölken.

Rör i äggblandningen i de torra ingredienserna tills allt är blandat. Vänd ner grovhackad choklad. Den här gången använde jag Lindts roasted almond

Fördela i formar och grädda i 25-30 minuter, 180 grader. 





Härligt att det blev en solig söndag, såg så grått ut i morse. Efter jobbet tog vi en prommenad och så blev det muffinsbak. Dessa godingar ska vi avnjuta i kväll med en kopp Latte till!

A har stått för middagen så det blev ....hämtpizza... Men han tar i alla fall hand om disken när matlagningen brister;)

Funderar på att hyra en film för tv-tablån såg inte lockande ut ikväll. Nu ska jag plocka lite här hemma så det bara är att gosa ner sig i soffan om ett tag.

Kram/Pillan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se