Vagn beställd

Nä nu vill jag verkligen ha lite värme! Här har det snöat, regnat och haglat hela dagen. Temperaturen har inte orkat över 5 graders sträcket ens... Kollade på en 10 dagars prognos och dom lovade inget vidare framäver heller, suck.

Ja ja jag har i alla fall beställt en vagn. Minns när jag väntade Filippa så såg jag en bild av en vagn i en tidning och den skulle jag bara ha! Det var själva tyget tror jag som jag blev förälskad i.
Märket var Teutonia och på den tiden (låter som typ 20 år sen..) var den inte så vanlig.
Jag flängde runt halva Sverige i min jakt.

Så plötsligt en dag då jag är inne i en liten barnvagnsbutik i Skönsberg, Sundsvall så står den bara där!
Jag blir eld och lågor och säger till expediten att - Den vill jag köpa!
-Jaha vilken tur du har för just denna har vi tagit hem till en kund och hon har ångrat sig.

Sagt och gjort vi "Paxar" vagnen men ska inte hämta den förrän senare. Efter några dagar ringer expediten från barn affären och berättar att hon haft en vikarie i butiken då hon själv varit hos tandläkaren och vikarien har SÅLT vår vagn då hon inte visste att den redan var tingad!!
Men snälla expediten hade beställt en ny vagn till oss som dessutom var årets modell och till samma pris! Ja så var det sist när jag köpte vagn...

Den här gången kände jag en slags panik över att det finns tusen olika val-möjligheter. Det är chassin, klädsel, kombi, duo, luftpumpade däck, tre hjul, fyra hjul, skötväskor...you name it!
Jag har som hastigast varit in och testkört typ tre olika och sedan tog jag och beställde en över nätet.
Det blev en Crescent Classic.
Helst hade jag föredragit Crescent Diva för den var klart snyggast men bor man lite på landet och går mycket i terräng så får man helt enkelt tänka praktiskt och välja en sportigare variant med rejäla däck:)


Här är den mitt nya vrålåk...!


Den här skulle jag ha trippat runt med om jag bott i en stad;)

Ha en mysig kväll/Pillan



jag behöver skor till SM - help me! ( snygga och sköna- vad har du )= Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se