Höstmys



Redo att skjutsas in i ugnen, Varm smörgåstårta smaskigt till höstmyset!

Morning

Har sovit så gott inatt, en amning som vanligt och sedan bara sweet dreams:)
Idag ska jag fixa med paket som ska med posten för Ida fyller 5 år på lördag.
Hon önskar sig bara prinsess-saker.. Härlig ålder det där;) Har fixat lite prinsessiga presenter men behöver ett riktigt rosa glittrigt kort, sen är det redo för avfärd i brevlådan!

Tack Maja och Cilla för en trevlig kväll. Det hade hänt en hel del på mitt gamla jobb som jag fick ta del av. Konstigt när man är uppe i det så tycker man inte att de händer någonting....

Prova att göra Varm smörgåstårta riktigt smaskigt i höstrusket

Polarkaka
Bacon
Purjolök
Creme Fraiche
Tomater
Riven ost
Salt, Peppar & Citronpeppar

Fräs klippt bacon med hackad purjolök tills det är ganska knaprigt. Tillsätt 4 dl creme fraiche, salta och peppra.
Lägg ut polarbröd på en plåt med bakplåtspapper, två skivor till en rundel och bred över ett lager baconfyllning. Fortsätt med ett lager till av bröd och fyllning. Sista och översta lagret med bröd (brukar finnas 6 halvor i Polarbröds-påsen) brer jag ett tunt lager med naturell creme fraiche skiva tomater över och strör riven ost. Sedan kryddar jag med citronpeppar!
In i ugnen på 175 grader i typ 10 minuter

Servera med sallad och kanske en kopp te efter en härlig höstprommenad!

Ha de så bra/PIllan 


Den där smörgåstårtan är supergod! Kom på att det var länges sen vi åt den...



Vad stor Nikki har blivit och hon är så sööööt!



Kram Veronica

Låter riktigt gott! Ska nog testa... här blev det fisksoppa ikväll, behöver bra tips för vardagsmat, försöker veckoplanera lite... hoppas allt är bra med er!

Kram Eleonor





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se