Nattning





Sover sött i sin säng och har ni sett vilka runda goa kinder jag har fått;)


Första veckorna så var Nikki lite gnällig på kvällarna, gaser i magen osv. Vi bar runt på henne, vyssade och satt med henne i knät. Inte alls så hon gallskrek utan mer missnöjd. Minns att Filippa också hade en skrikperiod på kvällen så detta är ju helt normalt!
Men nu när Nikki var ca 3 veckor så har jag börjat med en kvällsrutin.
Hon får äta sedan badar hon (ja vi gör det nästan varje kväll, mycket badolja) sätter på sig pyjamas och eventuellt en liten matning till.
Nu är klockan mellan halv sju och sju. Jag lägger henne i sin säng och hon är oftast nöjd när vi lägger henne. Sedan får man ta några varv in dit för att stoppa i nappen som åkt ut och bädda om - vyssa henne lite.
Ibland går detta på 20 minuter ibland kanske en timma. Men vi har aldrig behövt lyfta upp henne utan bara lugnat henne. Sen sover hon där tills jag går och lägger mig vid tio halv elva då jag lyfter över henne till mig.
Känns bra att hon kan somna själv i sin egen säng för framtiden:)
Detta går ju bra eftersom jag har tv-rum bredvid vårt sovrum kanske om man har sovrum på annan våning att det kan vara jobbigt att springa emellan eller sitta där och vänta i en timma... Jag kan ju titta på tv eller göra nåt annat under tiden.
Hur gör ni med småttingarna?

//Pillan



Vilka goa kinder! Skönt när nattningen går så bra!



Kram Veronica





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se