Köksbestyr



Filippa fikasugen ...



Äppel och kanelmuffins var perfekt efter fotbollsträningen


Äppel-kanelmuffins med topping

100g smör
2 dl mjölk
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
gnutta salt
 Smält smör och blanda med mjölken
Vispa socker, ägg, vaniljsocker och tillsätt sedan mjölkvätskan. Rör samman mjöl, bakpulver,salt och vänd ner i vätskan. Fyll smeten i muffinsformar och tryck ner äppelbitar.

Gör en topping av 75 g smält smör, 2 dl havregryn, 1 dl vetemjöl, 1 dl socker, coccos och kanel efter smak;)
Klicka ut på toppen av muffinsarna och grädda ca 25 minuter i 175 grader


En gråmulen fredag som innehåller fikaträff med några mammor. Känner inte för att ge mig ut på någon längre prommenad idag då regnet hänger i luften. Det får bli innemys innan jag ger mig ut för min date.

Nu har vi fixat med en som kommer och gräver för vår jordvärme och ett företag som levererar/installerar själva utrustningen. Träff med elektriker som även den gick bra. Skönt att det händer lite på husfronten nu då det varit stiltje ett tag....
Elektrikern ville att vi skulle försöka bestämma snarast hur köket ska vara, Hjälp... Känns som ett ganska stort beslut även om jag har det stora hela klart för mig så är det långt ifrån spikat!

Ikväll ser jag fram emot att Idols slutauditions kör igång, dom tycker jag är spännande och det är så många duktiga deltagare iår!

Happy friday/PIllan


vilka supergoda muffins... ser det ut att vara :)

Allt är bara bra har bara haft mkt att göra, saknar bloggandet mkt! Nu måste jag börja igen!!!! Hoppas allt är bra med dig och dina tjejer!

Kramar

/Eleonor





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se