Ledighetssyssla



Så himla gott matbröd!

Hittade ett recept i Buffé men jag ändrade lite då jag inte hade exakt alla ingredienserna hemma...
Så här lyder mitt recept

7 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
2 dl grovt rågmjöl
2 tsk salt
2 tsk bikarbonat

Blanda samman detta

Rör ned följande

2 dl mörk sirap
1 liter filmjölk
150 gram hackade torkade aprikoser
2 dl hasselnötter

Smörj två brödformar och bröa dem med sesamfrön (hade inga så jag tog krossade linfrön)

Häll den lösa smeten i formarna och grädda längst ned i ugnen ca 40 minuter på 200 grader
Sänk temperaturen till 175 grader och fortsätt grädda i ytterligare 40-50 minuter

Låt svalna på galler

Jag åt två varma skivor med smör och några bitar gorgonzolaost på.... My god vad gott med de
söta aprikoserna och sältan av osten!

//PIllan



Mmmm, det lät och såg gott ut. Brukar inte baka matbröd, men det kanske är dags nu då!



Kraaam!

Någon bagare är jag inte, men detta måste jag prova. Det ser riktigt gott ut! God fortsättning & gott nytt år!

Kram H





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se