Funderar...



Usch jag får så mycket rynkor av allt funderande....

När jag tänker badrum så tänker jag helkaklat, klinkers, golvvärme, the whole balett liksom.
Men senaste tiden har jag talat med vänner och bekanta med nybyggda hus där flera har fått vattenskador bakom kaklet inom bara några år!
Inte blev det bättre av att nyheterna också hade ett reportage angående detta i måndagskväll.
Tydligen ett allt vanligare fenomen... Problemet verkar sitta i skiktet bakom kaklet och såklart att det vilar ett gigantiskt ansvar på hantverkaren för att det inte ska finnas minsta lilla förtunning i den där "spärren":/

Jaha ja antingen kör man på och håller tummarna... eller så har man en duschkabin (inte snyggt enligt mej) alternativ tre kör matta. Finns faktiskt en hel del snygga har jag sett men ändå:( 
Suck på  alla svåra beslut

//Pillan, snart med en botox-kur:)


Hum, förstår... Vi har nyss byggt nytt och där sattes 2 lager av tätskikt varav en var som våtväggsmatta. Skulle tydligen vara idiotsäkert, kostar en slant men det gör ju å andra sidan en vattenskada också. Tack för en trevlig blogg!!! Och grattis till Nikki!

Jag gjorde en budgetrenovering i mitt badrum, med matta......blev helt ok. Kom gärna förbi och kolla, kram sara





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se