Snart tonåring...



Min älskade fina Filippa


Ett jättegrattis till stora tjejen idag!

För 12 år sedan ringde jag och väckte en av mina bästa vänninor klockan 04.30 på morgonen för att vattnet gått. Filippas pappa var i Ängelholm så hon var min "stand in". Givetvis bokade han biljett direkt med flyget och höll tummarna att hinna.
Vänninan kom och hämtade upp mig med en taxi och det var lungt hela vägen till förlossningen.
Väl där blev det lite dramatik för det visade sig att bebisen låg i säte! Så in på röntgen för att kolla mitt bäcken och sedan på ultraljud för att kolla så inte bebisen var för stor.
Men allt skulle vara OK och vi fick en snabbkurs i hur förlossningen skulle gå till. (På den här tiden ansågs fortfarande sätesbjudning som normalförlossning)

Efter alla mätningar och stök hade jag börjat få ont och klockan var runt 13.00. Filippas pappa hade precis anlänt och vänninan blev tillsagd att detta skulle ta lång tid så hon åkte hem. Gissa om hon ångrat sig i efterhand för vid nästa undersökningen visade det sig att nu gick det undan. Snart var hela rummet fullt med sköterskor, barnmorskor, elever och på en stol i ett hörn en kvinnlig överläkare som bevakade allt!

Hej och hå snabbt skulle det gå, först kom lilla rumpan sen petade man ner benen, nu gäller det att få ner armarna så inte bebisen slår ut med dessa och låser sig fast!
Även detta gick bra, bara huvudet kvar och plopp nu var hon här denna ljuvliga lilla prinsessa ♥ på 2785 g.
Klockan var 15.15 en iskall januaridag för 12 år sedan!

Oj oj oj och nu är det bara ett år kvar tills hon blir tonåring! Idag firar vi i alla fall med presenter och gott fika som självklart bland annat blir kladdkaka med grädde och hallon som är Fillans favorit!

//PIllan


Stort grattis till tolvåringen!!!



Kram!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se