Baka med Godis



Hallå bloggis

Idag tycker jag att ni ska testa att baka dessa superenkla och jättegoda muffins med Toblerone!
Jag har bakat dessa flera gånger och fyllt frysen med men nu börjar det sina....Så detta kanske blir söndags-sysslan:)

200 gram margarin
2 dl socker
2 ögg
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
6 dl vetemjöl
2 dl mjölk
150 gr Toblerone

Sätt ugnen 200 grader

Rör margarin och socker vitt och poröst. Tillsätt ett ägg i taget och rör till en slät smet

Blanda ner salt, bakpulver och vetemjöl. Tillsätt mjölken och rör varsamt till en smet

Vänd sist ned grovhackad Toblerone

Skeda upp i stora muffinsformar, jag brukar göra 12 stycken och så sätter jag dem i en muffinsplåt

Grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter

//PIllan


Åh vad gott!

Ja, de där måste jag testa!!! Jag älskar Toblerone OCH muffins så då kan det ju inte gå fel ;-)



Hoppas att du har en mysig kväll, stor kram!

Gud, vad gott det där såg ut, älskar verkligen Toblerone så muffins med det i kan inte bli fel!



Fjärilsknopparna är heeeelt underbara!



Många kramar till dig!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se