I köket



Ahhh skönt, redan hemma efter veckans första arbetspass och klockan är inte ens 13.00:)
Vi la oss jättetidigt igår (trötta efter helgen...) så när klockan ringde var det en pigg Pillan som tassade upp!

Nyss hämtat hem Nikki från dagis så nu sussar hon ute i vagnen. Hon var på ett strålande humör när jag hämtade henne ♥

Hela förra veckan körde vi på "matkasse" här hemma. Vi testade Coops Vår Middag och blev glatt överraskade.
Toppen att slippa detta handlande och funderande varje dag över middagen.
Recepten är framtagna av Sara Bégner och det var enkla, fräscha och goda rätter alla dagarna!

Den rätten som blev en favorit tänkte jag bjuda er på....Nåja ni får ju laga den själva;)

Spagetti med heta räkor

2 msk olja
1 gul lök
2 st pressade vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
1 st röd chilifrukt, tunt skivad'
1 msk socker
1tsk oregano
1dl grädde (jag tog lite mer)
1 dl vatten
1 tsk salt
340 gram räkor
100 gr coktailtomater, halverade

Spagetti

Koka pastan enligt förpackningens anvisning

Hetta upp olja i en traktörpanna och bryn lök, vitlök, tomatpuré,chili, socker och oregano 3-4 minuter

Slå på grädde och vatten
Salta och ev peppra

Koka cirka 10 minuter och lägg i räkorna
Blanda såsen med pastan och tillsätt tomaterna

Smaklig spis!

//PIllan


Hej söta du :) Va gärna med i min tävling om dagens blogg! http://sense.webblogg.se/2011/november/vill-du-bli-dagens-blogg.html

Ha en bra fortsätt dag. Kramar!

Tack! Jag behöver lite nytänk i våra tallikar :-)

Jag har en annan favorit som du tipsat om tidigare, en "sallad" gjord på bulgur, citron, olja mm....den använder jag ofta och till olika rätter som lax kyckling osv. Nu blir det corecirkel vi kanske ses....

Mums vad det där såg gott ut! kanske blir att laga till något liknande till min älskling i helgen!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se