Mårbacka och ett middagstips



Två härliga mårbacka pelargoner har flyttat in hos mej. Dom är så himla fina, synd bara att pelargoner luktar så illa...
Dom ska få komma ut så snart vädret tillåter vilket inte lär bli de närmsta veckorna iaf! Vore kanske också idé att lägga manken till och försöka övervintra dessa !?


Hoppas ni njuter av att det är fredag igen!
Jag har förmiddagen fri för slappa (städa m.m) eftermiddagen är vigd åt staten :)

Idag ska det komma någon från kommunen och godkänna  , ja hoppas vi... att vi sätter upp en vindskydd vid vattnet.
Det är ju sådana hårda regler på att "bygga" precis vid vattnet. Lika bra att följa regelverket antar jag!


Igår gjorde jag nåt toppenskönt som jag unnar mej allt för sällan, jag tog en eftermiddagsnap med Nikki. Åhh så najs.
Totalt avslappnad gapandes på soffan i en timma!!
Sedan hade jag massor med energi så jag tog ut den på gymmet helt enkelt. Körde dubbla klassen och lika najs var det!

Innan jag säger hejdå för idag så ska ni få receptet på den Kreolska grytan som jag gjorde i lördags!



KREOLSK GRYTA

för 6 personer

900 gr fläskfilé
2-4 kabanosser eller annan valfri kryddig korv
2 röda paprikor
1 liten burk syltlök
1 liten burk cornichons eller ättiksgurka
1-2 dl svarta oliver
vitlöksklyfta/klyftor efter behag
smör
salt
svartpeppar
vetemjöl att reda av med
5 dl matlagningsgrädde
Knippe färsk Mejram

1. Skär fläskfilén i centimetertjocka skivor som du bultar ut lite lätt. Skär korven i skivor.

2. Strimla paprikan. Sila av syltlök, gurka och oliver.

3. Fräs snabbt upp korven i en gryta. Ta upp den.

4. Bryn fläskfilén, salta och peppra. Pressa ner vitlök och pudra över mjölet.

5. Lägg i korven, vänd ner paprika, syltlök, gurka, oliver och hackad mejram. Häll på grädden.

6. Låt puttra svagt i ca fem minuter. Smaka av

Denna gryta göres med stor fördel en dag innan så den får ta åt sig av alla goda smaker!!



Ha en riktigt trevlig fredag//PIllan




Ohh, härligt recept, ska nog testas!



Ha det så bra under "slappandet"!



Kramar i massor!

Den där grytan gillar jag också, får lagas snart igen tror jag :-)



Happy Friday!

Mums! Tack för receptet!

Kram!

/ Malin

malinedlund.blogg.se

Har just gjort grytan här på förmiddagen.

Kvällens middag :).



Ha en fin dag!

Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se