Fikamys...

 
 
Godaste snabbkakan!!
 
Smält 100 gr smör i en kastrull
Rör ned 2 dl vetemjöl, 2 dl socker, 2 ägg, 1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker
 
Häll upp smeten i smörad bröad (jag använder kokos blir mumsigt) form. Strö över valfria bär!
Idag blev det hallon hos oss. Annars perfekt till svarta och röda vinbär tex!
 
Grädda 175 grader i nedre delen av ugn i 25-30 minuter
Servera med vaniljvisp
 
Chokladmuffins fanns också på bordet denna onsdag
 
 
 
Brr i dag var det en riktigt kylig förmiddag hos oss... så himla trist att det aldrig ska kunna komma ett ordentligt högtryck :(
Men vi hade ett inplanerat fikabesök så vi värmde oss med att baka och låta ugnsluckan stå öppen ;)
 
Eftermiddagen bjöd på en del sol så vi tog lite bollspel här utanför!
Nu har jag och Nikki nyss kört Filippa på fotbollsträningen och just i detta nu kommer liten och viftar med en popcornspåse... ;) Got to go and POP :)
 
//PIllan
 
 


Va fint och mysigt du har kära vän... Snart kommer jag ut till dig med en pava vin!!!:) kram

Åh vilken fin dukning! Sparar receptet på kakan, himla smidigt ju! Min dotter heter också Filippa :-)

Vad mysigt! Och vad fint att knyta servetten runt muggen!

KRAM

Men vilket mys, ser härligt ut:)

Oj vad fint du dukat upp!!! Låter gott med kaka. Hoppas ni hade det riktigt trevligt! kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se