Kvällsfika

 
Sitter i min ensamhet och halvsurar lite för att jag är förkyld och inte kan åka och träna...
Övervägde med mig själv hit och dit, var på väg men ångrade mej. Bättre att det inte blir värre för i morgon är det ju jag som ska instruera!
 
Ger er ett riktigt smaskigt brödrecept istället :)
 
Rågrutor i långpanna
 
50 g jäst
5 dl fingervarm mjölk
2 msk honung
1 msk salt
1 dl linfrö
1 dl strimlade torkade aprikoser
4 och 1/2 dl rågsikt
7 dl vetemjöl (jag tog 6)
 
Smula jäst och lös upp i den varma mjölken
Tillsätt honung, salt, linfrö, aprikoser, rågsikt och nästan allt vetemjöl
Arbeta degen smidig och låt jäsa övertäckt ca 40 minuter
Tryck ut degen i bakplåtspappersklädd långpanna 30x40cm
Skär rutor och tryck ner i botten
Jäs ytterligare 30 minuter
Värm ugn till 225 g
Strö flingsalt över brödet och grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 minuter
Låt svalna på galler
 
Sött av aprikoserna och salt av flingsaltet, mumsigt!
 
Nu blir det kura under filten i soffan framför bästa (mest underhållande) Hollywoodfruarna!!
 
//PIllan


Mums du vad gott brödet låter & det såg absolut inte fel ut heller.
vilken envis förkylning,
hoppas du är piggelin i morrn!

Stor kramis

Åh vad gott det ser ut med hembakat bröd! Hoppas verkligen du kryar på dig snart.

Ja vi funderar på att åka på ett gruppträningsevent i Linköping. En massa roliga gästinstruktörer, både kända och lokala. Skulle vara riktigt kul :)!

Kramar

Mums!! :-) Krya på dig nu!!

KRAM

Vad gott! Det skulle jag gärna smaka (eller baka:))





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se