Mysig kväll & ett Vitt tips

 
En bukett pioner fick jag av Carola igår. Åh de är underbara dessa blommor!
 
 
Här är sommarens vita vin!
Har tidigare tipsat om Tommasis röda vin och igår provade vi det vita. Jättegott med mycket smak men helt utan eftersmak av jäst som vissa vita viner ibland kan ha tycker jag.
 
 
Detta vin kommer definitivt att fyllas på i iskall form i mitt glas i sommar;)
 
Nu känner jag mig som världens friskus i alla fall! Har precis kommit hem efter att "gymmat" överkroppen, benen får absolut vila idag!
Jag deltog i 2-milsloppet igår och vädret var toppen. Solen sken, termometern visade runt 20 grader och det blåste lätt. Det var underbart att gå ända fram till 13 km....då var det som om all kraft rann ur mej och en ångvält kört över mina ben!
 
Jag gick i mitt raskaste tempo och första 4-5 km är det bara uppför i skog bland hala stena och stockar. Sedan bär det utför och sen planar det ut ett tag. Precis när jag "gått in i väggen" hade jag den sista mördarbacken kvar och benen bara gick av sig själva trots att varje steg var en plåga! Det enda jag kunde tänka på var att efter backen väntade den sista vätskekontrollen!
Väl där tryckte jag in en bulle och halsade ett saftglas och då hade jag energi att genomföra loppet!
2 timmar och 30 minuter powerwalkade jag in på!
 
 
Väl hemma var jag tröttare än trött och tänkte hjälp hur ska denna kvällen bli!? Men efter att jag fått mat och vin i magen så blev det en jättemysig afton!
 
Nu ska vi äta nybakad hallonkaka med vaniljvisp och titta på EM-finalen, Forza Italia!!
 
//PIllan


Snyggt jobbat!! Skam dem som ger sig :). Älskar också pioner och det där vinet måste testas!

Ha en mysig söndagskväll! Kramar

Kul att det blev lyckad till ändå,
du verkar ha en himla massa ork kvinna :)

Kramis

Har bara testat detta i rött :) men då kanske man ska slå till på en vit flaska då! Ha en fin kväll

Duktiga duktiga du!!! Wow, blir helimponerad över din insats!! God work!!! Och vilka fina bilder på vackra vänner!! Vilken lycka att få en så himla fin bukett!!! Tack för vintipset också - gillas:))

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Men ååååh nu försvann min kommentar, grrr... får prova igen!!!

Måste säga att jag är såååå himla imponerad över din prestation, och fullständigt avis med för den delen, haha!!! Finfina bilder på vackra vänner och vilken lycka att få en så fin bukett!!! Tack för vintipset också - gillas:)))

Stöööööööörsta kraaaamen aka

Tack för tipset, vintips uppskattas :-)

Och shit, 2 mil?! Bra jobbat!

KRAM

Ser så mysigt ut på dina bilder!
Vinet bör testas!:)
kram

Ser så mysigt ut på dina bilder!
Vinet bör testas!:)
kram

Mysigt och fina bilder :)

Pionerna är underbara och vinet... ja, nu är det ju tidig morgon här, men det ser riktigt lockande ut när flaskan är så där iskall. Mmmm!

vad vackra blommor, vi har fullt av sånna i trädgården :)

sjukt fina blommor! :)

vilka vakcra blommor!

Fina bilder! :)

Härligt, fina bilder ^^

Fina bilder :)

Åhh så underbart fina!

Jättefina bilder, ser verkligen ut som ett gott vin!
Ha en trevlig tisdag! :)

Åh, tack för vintipset! Det röda Tommasi vinet finns nästan alltid hemma hos mig, men vitt kan vara fräscht till varma sommardagar! :-)

Missa inte tävlingarna jag har igång i bloggen :) Du kan vinna valfritt par solglasögon, en barnmatsservis och stående bokstäver "LYCKA" att inreda ditt hem med :) Kika in under "Tävlingar" till vänster i min meny så hittar du rätt.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Fina bilder! :)

å så mysigt :)

Otroligt fint!

vilka fina bilder du tar! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se