Sista dagen...



Lilla busiga Nikki i sötaste tunikan ( lite OM kopia, inte sant)




Hmmm vad har mamma nu satt i mitt hår?! Lilla damen är just nu omöjlig att fixa med håret på, allt river hon ur!
Ändå sedan Filippa var liten önskade jag mig en liten "Lotta på Bråkmakargatan" -frisyr men då Filippas huvud var fullt med lockar lyckades jag aldrig men jobbar nu på att få Nikki till en liten Lotta-kopia ;)





Idag var Nikkis sista dag på nuvarande dagis! Som jag skrivit om tidigare så ska detta dagis stänga och vi blir tvungna att byta ....
Först väntar nu sommarlov men fram i slutet av augusti är det dags att skola in på nytt!
Vi har varit mer än nöjda med nuvarande dagis och då även Filippa gick där så känns det som att man lämnar en liten familj :(
Som väl är så följer två "fröknar" med till Nikkis nya dagis så det känns verkligen bra!

Jag har nu den här veckan plus två veckor till att jobba och sedan får även jag lite sommarledigt. Ska vara föräldrarledig tre veckor plus fyra veckors semester, så skönt!

Har ni gjort upp några semesterplaner inför semestern?

Vi ska fixa här hemma på gården och sedan ska även jag och Filippa åka utomlands bara vi två ;)

Nu har jag lite fix att ta hand om, jag ska nämligen ut och just måla!

//PIllan


Lilla hönan sååå söt i sina fina kläder!
Förstår att detta med dagisbytet är jobbigt! Tur ändå att två dagisfröknar följer med till det nya stället.
Vad skönt att du ska vara så mycket ledig, jag ska ha fyra veckors semester, mannen 5 veckor.
Vi har inte bestämt så mycket, vill vara ute med båten mycket och få klart det sista av trädgården. Allt tar sin lilla tid om man säger så...
Var ska du & storan åka?

Många kramar

Härligt med långsemester!
Vi har bokat Kolmården, men sedan blir det nog spontana dagstrippar!

Kram!

Såg precis att du var veckans blogg på blogg.se. Vad roligt!!! :)

Härligt med 7 veckors ledigt i sommar! Kramar

Vilken söt liten flicka, hon ser faktiskt ut som en Lotta ;)
Busfia :P

Vilken sötnos! Och vilken fin tunika :) Kramar Emilia

Hon ser jujättesöt ut, och hon påminner om Lotta. Nu var det längesedan jag såg på filmen, men tycker nog det ändå :)
Semesterplaner har vi inte så många än. Hyrt en stuga ett par nätter med några vänner, och sedan är det inte så mycket mer än.

Vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag oftare! :)

Så fin du är! Härligt med frisörbesök, själv får jag hålla mig till nästa helg kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se