"Latmansbullar"




Smält 150 g smör och tillsätt sedan 5 dl mjölk - värm till fingervarmt

Smula ett paket jäst i en bunke och häll över lite av degspadet, rör tills jästen smälter

Tillsätt 1 dl socker, en nypa salt och resterande degspad samt ett ägg

11 dl mjöl ska nu blandas ned, obs degen ska vara lös!

Arbeta ihop och häll sedan upp degen i en smord långpanna






Nu till fyllningen

100 gram smör
100 gram philadelfiaost
2 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
ev kanel jag gillar det så jag tar några tsk:)

Rör i hop detta till en mjuk smet

Tryck fingret i degen med jämna mellanrum så fyllningen kan "rinna ned"
Bred ut fyllningen över hela kakan och låt jäsa övertäckt i 30 minuter

Grädda på 200 grader i nedre delen av ugnen ca 15 minuter (tills kakan fått fin färg)
Skär sedan upp i bitar och mumsa tillsammans med en kopp java!!

//PIllan


Mums va gott :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se