PartyPillan är död....



Den här Pillan har förvandlats till en tant...!

I morse kom jag till insikt, jag vaknade upp och förstod att jag har blivit en tant!
Allt hände när jag städade kylskåp och skafferi.
 
Radion var inställd på P4 och Ring så spelar vi var i full gång (ja nu kanske ni börjar förstå...)
Min lilla reptilhjärna har inte riktigt fattat att jag inte är 23 år och hänger på krogen flera gånger i veckan med en drink i handen och en utspillt shot på kjolen.
Såklart vet jag att jag har två barn, härlig sambo, fint hus och katt men ändå så kan inte riktigt hjärnan släppa greppet om Partypillan...

Tills alldeles nyss

Jag var i full färd med att torka av de diskade hyllplanen till kylskåpet och ur radion strömmade psalmen En vänlig grönskas rika dräkt, just då slog det mig (hjärnan vaknade upp från spritångorna a´1995) Pillan du är soon 40 och kan nästan kallas tant.
Dina partydagar är över och det kommer aldrig bli som då....!
När du var 23 år skulle du aldrig ens tänka tanken att städa kylskåpet en lördag morgon:/

Men vad skönt att äntligen komma till insikt och att även hjärnan har återhämtat sig efter alla dessa partynätter!

Och Hey 40 är väl det nya 20 var det visst någon smart person som sa! ( och än får jag skriva 3+ i drygt ett år till)





Ett rengjort kylskåp och ordning i skafferilådorna rankas just nu mycket högre än en "återställare" såhär på lördag förmiddag :)


Ha en helt fantastisk lördag

//PIllan


Vi lyssnar också på Ring så spelar vi här hemma :).

Härligt inlägg! Jag är nog där du är redan nu (snart 26...) :P Var partyparty innan jag träffade min sambo och fick barn, men nu är det också P4 och allt det där och jag trivs bättre! :-) Även om det blir ngt undantag då och då!



KUL med att höra om Just D och Wille!



Ha en riktigt fin dag! Kramar!

Underbart skrivet, Pernilla! Det är just så där det är... Och visst är 40 det nya 20!

Kram H

Tack för dagens skratt! (Det behövdes idag...).



Känner precis igen mig i det du skriver, men har bestämt mig för att 40 är det nya 20! I sinnet kommer jag förmodligen alltid vara 25. Och även om partykvällarna kommer med väldigt glesa mellanrum nu för tiden, så är det riktigt härligt när de väl kommer :).



Kram på dig!

Hahaha, du är ju underbar!! Kolla in mitt morgoninlägg då - Melodikrysset!! Ja, nu går det utför med partyprinsessorna.. ;-) Klart det inte gör!! Jag kommer nog alltid att älska party - även om jag varvar det med att städa kylskåp och annat på lördagmorgnar ;-) Ha en underbar kväll!



KRAMAR

Just det, du frågade om byxorna också! Jag provade dom aldrig själv, men dom såg fina ut i skylten :-)



Kram igen!

Haha... Härligt skrivet Pillan!

Och ja..vi var ut igår och jag var nöjd vid 23-tiden. Visst, vi var där redan strax innan 19, men ändå ;)



Men som sagt, nåt party nån gång är ju bara skoj och välkommet!



Trevlig söndag från mej i solstolen!

Kram!

/ Malin

malinedlund.blogg.se





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se