Söndag och Vila





Orkideér är ju underbara men ingen av mina verkar i dagsläget må särskilt bra... Knopparna torkar ihop och blommorna bara faller av, vad gör jag för fel? Vattnar en svätt en gång i veckan.
Kanske mår dom som sin "mamma"...?!



Mitt silvriga fat har fått en kompis i form av denna lilla ljuslyckta, söt tycker jag





Här har ni en bloggerska som är trött och fortfarande jättehängig:(

Den där träningshelgen fick jag helt enkelt se mig i stjärnorna efter!
Jobbade dessutom hela kvällen igår och startade upp igen tidigt i morse. Så nu efter jobbet tog jag en liten nap i soffan, skönt men jag känner mej fortfarande inte utvilad...
Ska lägga mej tidigt i kväll och i morgon är jag ledig så jag fortsätter att försöka vila mej i form!

Har gjort en liten specialdrink som jag går runt och dricker av med jämna mellanrum.... Kokat upp vatten med massor med ingefärsbitar som jag sedan silat av och blandat vätskan med citron och mycket honung. Lindrar skönt i halsen:)

I morgon kommer också A och Nikki hem igen!
Nikki har haft toppendagar hos sin farmor och farfar då hon får 100 % uppmärksamhet så jag gissar att hon är helnöjd;)

Nu åter till soffan och vitaminerna

//PIllan


Jag ställer mina orkideér i "vattenbad" i ca 7-10 timmar var åttonde till tionde dag ungefär. Vet dock inte om jag kan säga att det är något bra tips för dom ser rätt tråkiga ut just nu. :-D

Vilka ksuperhärliga foton!!!! Trist att du inte känner dig pigg!!! Sänder massor med krya-pi-dig-kramizar!!!



/aka

Trist att du inte mår bra! Hoppas soffan och vitaminerna hjälpte.



Nu är tävlingen i samarbete med Semper avgjord.

Titta in och se efter vem som är den lycklige vinnaren!



Kram

Härlig orkidée

Älskar orchideér men ofta lever de inte länge, svåra blommor det där.



Hoppas du är piggare i dag!

Kramar

Jag ställer ner mina blommor i vatten varannan vecka. De får stå där i några timmar.

De brukar blomma om. Fast just nu är det dåligt med blommor.

Men jag brukar alltid få orkideer att blomma om.

Dock tror jag att man ibland får "måndagsexemplar" som inte mår riktigt bra. Tex kan blomknopparna skrumpa ihop.

Mina orkideér har blommat jätte länge nu, säkert 9mån i sträck. Dom står ljust och jag sätter dom i vattenbad ca 1 gång i veckan i kanske 20-30min. Dom verkar må bra även fast det "bara" är köpta på ikea :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se