Trolldeg

 
Idag har jag och Nikki "satt en deg"...
 
 
Ja precis så här roligt var det!! Att jag inte tänkt på detta tidigare....
 
 
 
 
Har roat lillan hela eftermiddagen och in på kvällen....
 
 
När jag skulle hämta Nikki på dagis idag så var hon och kompisen Sigge i full färd med trolldegsbak. Hon ville absolut inte gå hem utan hellre fortsätta baka...
Men jag lockade med att vi kan göra en egen rosa deg hemma och det gjorde vi. Vilken succé ;)
 
TROLLDEG
 
2 dl vetemjöl
1 dl vatten
1 dl salt
1 msk olja
karamellfärg
 
Så enkelt och så roligt
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se