Det enkla är oftast det godaste..

 
 
Melon och jordgubbs-sallad med riven kokos och vispad grädde, ja svårare behöver det inte vara... En fräsch och jättegod efterrätt denna augustiafton. Jag är inne i en litemindresocker-månad alltså inget godis, läsk eller kakor och då är frukt och bär toppen att ha till hands mest varje dag. Tycker det har blivit lite väl mycket kakor och annat smaskigt under våra dagar på stranden i sommar! Därför gör jag ett tillfälligt avbrott och sparar lite på mej inför vår resa som är inplanerad i slutet av månaden. För då ska det ätas glass och det i mängder för det finns ingen bättre sådan än just i det landet vi ska till! Vet ni vart vi ska då...?! ;)
 
En helt ledig dag som bara innehållit sådant som gjort mej glad och fylld med positiv ebergi!! Förmiddagen åkte jag och Nikki till Jenny för lek och bus med Edit och Valdermar. Vi mammor satt ute i solen och ventilerade oss, mycket mamma-snack och den här gången blev det mest prat om tonåringarna vi har!! Sedan åkte vi hemåt och packade in Nikki och A i bilen till Dalarna (mindre roligt såklart men jag vet ju att de får det trevligt).
När de hade åkt la jag mig i soffan på altanen och lyssnade på Sommarpratarna med Elin Kling. Perfekt med SR-app så man kan lyssna när man vill. Det är så sällan jag tillåter mej att bara ta en time out från alla hemmamåsten men idag hände det, gud så skönt!
 
Vid femtiden hade jag bjudit hem våra sommargäster som huserar ute på ön. Det blev några timmars sittning som avslutades med efterrätten på bilderna ovan. Hade tänkt mej ett träningspass när de åkt men jag nöjer mej så här för idag helt enkelt :)
I morgon bitti sticker jag iväg och svettas istället
 
//PIllan
 
 


Mumsigt!

Gott :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se