Boostar lunchen

Några egenrullade köttbullar tillsammans med röd quinoa och en riktigt smaskig rödkålssallad!
Rödkål, fänkål, röda äpplet, valnötter och granatäpple. God dressing gjord på olivolja, röd vinäger, fransk senap och lite honung.
Så himla god sallad med massor med knaprigt, krispigt tuggmotstånd som jag upplever gör mej mättare :) 
 
Även en smarrig vitaminspäckad efterrätt. Chiapudding med kokos och vaniljsmak toppad med hallon, granatäpple och kokosflingor, mumsigt värre!
 
Ja här har ni en Pillan som mer och mer börjar lika Rudolf... ja ni vet han med mulet!
En riktigt dunderförkylning har jag dragit på mej och den började för några dagar sedan....
Så här är det alltid då jag ska vara ensam några dagar. Då jag ska få så mycket gjort och träna så mycket :(
Näää usch och fy och tvi
 
Försöker med alla medel att kurera mej och här har jag boostat en lunch med massor av nyttigheter. Tror att det är viktigt att fylla på med rätt sorts bränsle när man är förkyld, inga tomma kolhydrater utan massor med vitaminer och mineraler så kroppen får hjälp!!
 
 
Idag har jag och Filippa varit några timmar på stan och jag som bara var sällskapsdam kom hem med ett berg av kassar...!! ;)
Varför är det alltid så, att när man inte ska ha nåt direkt då springer man på massor med "jättenödvändiga" saker...?
 
Vi hade i alla fall jättemysigt och åt en gudagod lunch på Tant Anci och Fröken Sara som bara serverar ekologiskt!
Jag åt en quinoasallad med kallrökt lax och fetaostcreme, slurp!
 
Ikväll är jag bjuden på middag och det ska bli så skönt att bara få sätta sig ner och ta det lugnt!
Innan dess tror jag faktiskt att jag ska vila mej i soffan... ;)
 
Föresten Tack till er som skrev en liten hälsning!!
Jag blir så glad och min önskan gäller fortfarande... Ge mej en kommentar om vem du är som hälsar på mej, det ger mej en riktig pepp!!
 
Kram PIllan
 
 
 


Oh så mysigt… Och gott!
God jul nu! Kram

Svar: God Jul Karin!
Pernilla/Pillan

recept på desseren tack =)
Kramiz





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se