Kafferep och sockerbakis

Igår var det dags för ett litet kafferep hos mej med några vänner
 
Massor med kalorifyllda godsaker som tex saffranspannacotta, mums! Gillar du som mej saffran så testa att blanda i när du gör pannacotta och dekorera med lingon och papparkakssmulor. Gott och läckert!
 
Bordet är dukat för skvaller och dopp!
 
Den gångna helgen har verkligen inneburit massor med onyttigheter och detta fick jag bittert erfara redan i söndags morse....
Vaknade med en mun som var torrare än Sahara och ett huvud som hotade att explodera och då hade jag inte druckigt en droppe alkohol! Föstod ganska snart att detta berodde på glöggfestens alla godsaker som jag tog både en och två omgångar av! Eftersom jag äter minimalt med socker i vanliga fall så var jag helt enkel "socker-bakis"  :/
Ja där ser man vilket gift det är för kroppen.....
Ändå fortsatte jag lite under söndagen för jag hade nämligen tidigare bjudit in några vänner på kafferep. Trevligt hade vi då vi var ett gäng som inte setts på länge och vi hade en hel del att avhandla ;)
 
Men idag är det måndag och jag startade upp med en nyttig smoothie och ägg följt av ett gympass! Denna veckan blir det återhållsamt med onyttigheter för nästa vecka knackar julen på och då.....vet jag att det blir en del sötsaker igen!
 
//PIllan
 
 
 
 
 
 


Vad fint du dukat och vad mycket gott du bjöd på! Vi har också porslinet Sundborn, men tyvärr inga kaffegods. Kopparna är så fina.

Den där saffranspannacottan lät ju inte helt fel :) Inte sådär söt och sliskig som de flesta andra brukar vara :)

Det där kafferepet hade jag gärna varit med på. Vad mycket gott och så mysigt. Jag har också gjort saffranspannacotta, ljuvligt gott!

Hoppas du får en fin vecka.

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Nej nu blir jag inte alls sugen på socker ;))) tror jag sett den hjorten på Hemtex men den hade slagit av sina horn... nu blir jag sugen på en när jag ser den med horn ;)) kram kram

Så fint och gott det ser ut! Och december är som en ren sockerbomb hela månaden tycker jag...haha! Kan också bero lite på att jag är gravid och därmed tappat lite karaktär vad gäller sockerintag.. Tur det kommer ett januari sen då det blir lite ordning igen!

Kramar

Hur mycket gott som helst o så kul med ett kafferep. Kramisar Tina

Ja så synd att socker är så onyttigt :)

Sötsaker hör ju ändå julen till och det där såg väldigt gott ut, men jobbigt att behöva gå runt med bakfylla utan en droppe:)
Ha en fin dag!
Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se