Lägger fram kläder....

 
Lite julfixat även i sovrummet :) De snygga byxorna och tröjan är en ny oufit till Nikki från mormor, köpta på Zara. Får se om hon tar på sig dessa byxor för hon vill bara ha tajts på sig just nu....
Varje gång jag börjar tidigt på morgonen så lägger jag fram kläder som Nikki ska ha på dagis. A tycker det är praktiskt och jag har "koll" på att allt är matchat ;)
Detta har fungerat bra fram till för ett par veckor sedan.... Nu har mini börjat protesera högljutt enligt A varje morgon!
Tror att det är just det där att få bestämma själv som är själva grejjen för kläderna är det inget fel på...  Vet att det bästa är att ha tex två outfits och att barnet sedan har just dessa två att välja mellan så de får göra ett val... Men när inte mami är där och styr upp detta så går hon bärsärk i garderoben.... :/
 
Idag är det i alla fall helt klart vad Nikki ska ha på sig för i eftermiddag är det dags att fira Lucia på dagis. En dag tidigt men det gör ju inget....
Utomhus ska vi hålla till precis som i fjol så det är varma kläder under lucialinnet som gäller! Fast vad "varmt" det är idag...? Tyvärr skulle det storma här under kvällen men jag hoppas att det inte förstör för barnen...!
 
//PIllan
 
 
 
 


ja hoppas ni slipper den där Ivar.
Mysigt med Luciafirande,har en trotsMärta som bara ska gå i fula tights i långärmad tröja jag blir galen.kram

Mina döttrar är så olika. Min äldsta skulle absolut bestämma sina kläder själv. Jag fick bara se till att hon var tillräckligt varmt klädd för årstiden. Min yngsta bryr sig inte alls. Jag får bestämma helt vad hon ska ha. :)

Det där känner man igen ;-)

Lite ledsen för att det inte blir något lussetåg i år :-(

Kram N

De byxorna skulla jag vilja ha, så fina. Mysigt med lussefirande, det bästa under julen att få gå o titta på killarnas luciatåg när de var små. Kramisar Tina

Oh så himla fint, julmysigt:) Hoppas ni fick en fin lucia, kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se