Halloumiplättar

 
 
Igår var det bara jag och Nikki som var hemma och skulle äta middag. Hon ville ha fiskbullar och det är inte min cup of tea så därför provade jag dessa plättar istället!
 
1 riven squash
150 gr riven halloumi
1 riven lök (jag tog två mindre sharlottenlökar)
1 ägg
 2msk vetemjöl
 
Pressa ur vätskan ur den rivna squashen och blanda sedan samman alla ingredienserna
Stek i olja till plättarna får fin gyllenbrun färg och verkar något sånär genomstekta
Lägg upp och ät direkt
 
Jag åt dem med turkisk yougurt med salt, peppar och gräslök samt röd stenbitsrom
Tror också det skulle vara gott med tex rökt lax!
 
 
En lätt, god och nyttig middag ger tummen upp från mej!
 
Nu gym-tajm följt av jobbkväll....
 
//PIllan
 
 


Mmmm ser supergott ut o för en veggis som mig passar de perfekt. Säger bara hej som ny läsare innan jag kikar vidare. Kramisar Tina

Ååh, fiskbullar som är så gott :-)

Men dessa såg också jättegoda ut!!

KRAM

Mumsigt värre det måste jag prova har bara gjort spenatplättar också väldigt gott men detta låter nästan ännu godare. Jo visst händer det grejer i huset :) kram till dig





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se