Kantarellomelett, lchf-style!

 
enkelt och gott det är med omelett och det går ju att variera i det oändliga, nästan! Perfekt som lättare lunch och efter träningen
 
 
Lite sallad till och jag är i hamn ;)
 
Snart snart kör ju svampsäsongen igång men jag botaniserade i frysen och jo det låg en liter kantareller där minsann!
 
Enklaste receptet kommer här
5 ägg
3 dl grädde
3 dl ost (Västerbotten smakar himmelskt tillsammans med kantarellerna)
kantareller
salt och peppar
 
Fräs svampen och lägg i ugnsfast form
Blanda övriga ingredienser och häll över svampen
Ställ i ugnen 200 grader i cirka 20 minuter
 
MUMS!
 
//PIllan
 
 


Älskar omelett o äter det varje morgon, kan faktiskt bli någon gång till kvällsmat oxå, mums säger jag bara. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se