Broccoligratäng

 
 
Ny vecka och vi startar den med ett LCHF-recept!
Jag kör inte den metoden men sneglar ofta på dess recept då jag är på jakt efter proteiner! Lchf har jag märkt innehåller rätt mycket av just detta ( en del av poängen då detta ger mättnadskänsla plus fettet såklart). Men som jag nämnt tidigare behöver jag även en viss dos kolhydrater om jag ska funka ;)
 
Den här broccoligratängen är i alla fall toppen som tillbehör till både fisk och kyckling
 
600 gr frysst broccoli
 2 ägg
3 dl grädde
3 dl riven ost
salt, peppar
 
Ugn 225 grader
Koka den frysta broccolin i några minuter
Lägg i form
Vispa ihop ägg, grädde och ost, salt och peppar och häll över broccolin
Sätt i ugnen i ca 15-20 minuter
 
 
Middagen denna måndag blev gratängen tillsammans med kyckling i smarrig ädelostsås, yummie!!
 
Nu är jag superladdad inför kvällens spinningpass och lite styrka på det :)
 
//PIllan


Mmmm eftersom jag äter LCHF, är det här perfekt mat för mig, tackar. Ha en härlig start på veckan. Kramisar Tina

Gott! Det gjorde jag häromdagen också :) Det går ju att förändra hur mycket som helst. Och dessutom är det svingott med broccoli!

Herregud, vilken underbar blogg du har! Här kommer jag definitivt stanna. Kram.

Mmm detta såg väldans gott ut, ska jag komma ihåg att göra! KRAM

åh. så gott, så gott!

Ser jättegott ut! Och jättegrönt :)

så himla gott! gratäng kan vara min favoritmat, går variera i all oändlighet!

Såg supergott ut!

Gott!!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se