Ögonmigrän...

 
 
Har precis nästan pussat sönder min lilla goding Nikki, då hon och A just nu är på väg till farmor och farfar i Dalarna över helgen...Vi har flyttat fram bilstolen idag så hon sitter bakåtvänd bredvid A för hon har det ju så jobbigt med åksjuka och det är även jobbigt för honom då hon sitter själv där bak och bara kräks....
 
Yes nu är jag solokvist ett par dagar eller Filippa kommer väl hänga med mig ett par timmar ikväll iaf hoppas jag! På fredag åker jag iväg på en tripp direkt efter jag slutat jobbet...
 
Nu till överskriften, har ni hört talas om detta?? Det hade inte jag fram till igår eftermiddag kan jag säga!
Satt på jobbet och plötsligt fick jag en vit fläck framför ögat, sån som man kan få om man tittar in i en lampa eller solen. Tänkte att det släpper snart som det brukar göra.... Icke, provade att blunda en stund men då jag öppnade ögonen bara flimrade det för höger öga och jag såg inget alls i höger synfält...!
 
En aning jobbigt då man i mitt jobb ska ha koll på typ 10 bildskärmar... Provade att hålla för höger öga men det flimrade ju ändå där bakom ögonlocket!
Efter typ 30 minter släppte det i alla fall och jag var bara tvungen att googla detta. Jo det fanns mycket riktigt något som kallas ögonmigrän och det brukar uppstå om man haft huvudvärk och nackvärk, Huvudet på spiken! Hade ju vaknat med både en knopp som värkte och en stel nacke!!
Bra med google och självdiagnoser.... jo då jag bestämde mej för att det var detta jag var drabbad av ;)
 
//PIllan


Förstår precis hur du hade det. Jag hade för 1,5 mån sen och sen för 2 veckor igen. Då höll det i sig i 4 tim, blev smått nervös och ringde Vc och de tyckte jag skulle komma.
Visade sig vara just ögonmigrän.
Nu hoppas jag vi klarar oss :)
/Ullis

Oj det där lät otäckt, skönt att det inte var något allvarligt, ögonmigrän aldrig hört talas om. Vilken underbar bild på Nikki, lika söt som sin fina mamma. Kramisar Tina

Fy så otäckt,men var det bara i ena ögat?jag har varit med om liknade ngr ggr men då i bägge ögon,har funderat mkt på vad det kan vara men det har släppt efter ca en kvart.sist blev jag så jäkla rädd:( kanske ögonmigrän då?aldrig hört talas om.tänk vad bra att nätet finns;)kram

Det har jag oxå haft några ggr. Fick det faktiskt förra veckan men håller på att sluta med en medicin och då var det en av biverkningarna...läste jag mig till efter att jag varit halvt panislagen;). Fick det dessutom när jag körde bil och då vill man ju helst se normalt! Men det är ju helt ofarligt men väldigt irriterande:/

Ush hoppas det går över snabbt! så störande med ögonproblem, själv får jag inbland ticks då jag är stressad sen nu har jag fått någon allergi.. ska nog ta och testa pollenmediciner igen. Blir det bättre i NY så vet jag ju att jag har fått problem med pollen. kram

Låter väldigt obehagligt innan man vet vad det är och beror på. Jag med mitt katastroftänk hade förmodligen blivit livrädd och trott jag skulle bli blind eller nåt. :-D Vad jobbar du med förresten Pillan ?

Uscha, låter inge vidare. Tur det gick över relativt snabbt ändå.
Nån idé om min åkomma?!
/ Malin
malinedlund.blogg.se





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se