Godaste snacksen just nu!

Detta måste ni bara testa, grönkålschips. Toppen då det verkligen är säsong för denna råvara!
 
200 grönkål, ansa och ta bort den grova delen
Skär i mindre bitar
Blanda kål med 2 msk olivolja och flingsalt
 
Ugn 150 grader
Rosta kålbitarna i ca 15 - 20 minuter i mitten av ugnen, rör om nån gång under tiden
Ät, njut och unna din kropp lite extra nyttigheter!
 
Måndag igen och min tid som "fröken" på jobbet fortsätter. Utbildning måndag- onsdag och dagtidsarbete.
Planering av middagar är a och o dessa dagar eftersom jag vill hinna med träningen på kvällen!
Igår  gjorde vi ett riktigt ryck på hemmafronten! Jag, A och Nikki körde ett städrejs som heter duga. Ni vet alla mattor ut, alla kuddar i soffan ut i friska luften, dammtorkning överallt även lister, dammsugning och våttorkning överallt plus allt som ska iväg på källsortering fick vi iväg!
Så skönt så nu kan denna vecka börja med Rent Hus!
 
//PIllan
 
 


Jag som bor mitt i grönkålsland....Bor mitt i byn där grönkålen görs om man köper de färdiga "korvarna". Så från oktober ligger det en kanske inte så angenäm doft av kål över hela byn.....Ett recept som jag absolut kommer att testa, perfekt för mig som inte äter chips osv. Kramisar Tina

Åh perfekt för här blir det inga riktiga chips på ett bra tag;)hmm antar att de ligger bland grönsakerna :) haha kram

Åh, jag som älskar grönkål!! Detta måste ju provas pronto! Låter supergot...tack för tipset!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se