Kungen och en bit Tacopaj...

Jag brukar nästan aldrig köpa sådana viner som är "ettikerade" med nån kändis... Men detta vin vann jag förra helgen och vilken tur för detta var en riktig höjdare!
 
Hade redan lagat en tacopaj och var sugen på ett glas vin till denna så jag sprättade kungen själv.... ;)
En Cabernet Sauvignon från Kalifornien med smaker av mörka körsbär och lite mörk choklad. Passar utmärkt till en bit lamm eller lite blodig köttbit men även till cheddarost eller en bit mörk choklad.
Till tacopajen var den också riktigt god och jag tog ett glas till efter att maten var uppäten för det var så gott!
4 av 5 möjliga Poäng av mej!
 
Jag vet inte om det var vinet, förkylningen eller bara allmän trötthet men jag sussade in redan vid 20-tiden igår i soffan! Vaknade med jämna mellanrum för att prata lite med A men vid 00.45 så frågade jag om det inte var dags att ta oss upp till sängen....
Båda hade slocknat och missat det mesta i tv-tablån....
 
I morse fick vi nästan en glädjechock då Nikki vaknade vid 8-tiden så idag får vi kalla oss utsövda!!
Ska mest bara mysa på med några småärenden i affärerna. Sedan blir det nog kyckling till middag... har ett mumsigt recept som det var länge sedan vi åt!
 
Trevlig lördag //PIllan
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se