Ännu ett...

Får det lov att vara ännu ett middagstips här på mammas blogg??! Psst misstänker nästan att hon tror hon är den där Mat-Tina eller nåt... ;)
 
En höstig ljummen sallad med tuggmotstånd och härliga smaker!
 
Ja jag vet, börjar bli lite väl mycket mat här på bloggen.... Men det är en tydlig fas i mitt liv just nu! Och bloggen handlar ju till stor del om mig;)
 
Jo jag har på senaste tiden blivit nästan besatt av mat, R E N mat utan för mycket tillsatser och konstigheter! Börjat läsa om RAW-food och surfar runt på amerikanska sajten med superfood så jag blir helt ding i bollen... ;)
Svenska webshoppar att kika på är tex Bodystore, Goforlifestore och Renée Voltaire
 
Tänker dagligen på hur mycket "skit" vi egentligen äter och jag är absolut inget undantag men som sagt I´m really trying now!
Hemma hos oss under helgerna finns både godis och chips men jag själv har gjort en tydlig förändring här och det är betydligt mindre av detta som passerar min mun. Tror stenhårt på att man genom mat kan påverka sin hälsa!
Är nästan lite sugen på att fördjupa mej i ämnet genom någon kurs, måste undersökas :)
 
Här ovan serveras i alla fall ugnsrostad sötpotatis och rödbetor (som har härligt tuggmotstånd) äppelbitar, knaperstekt bacon,bladspenat, valnötter och ädelostdressing (kvar sedan helgens middag). Kände för en sallad men eftersom det var så himla kallt ute ville jag ha en matigare varm variant och detta var vad kylskåpet förmådde. Den var riktigt smarrig :)
 
Hoppas jag inte tråkar ut er med min mat....
 
//Kram PIllan
 
 


Det är trevligt att läsa om hälsa, och mat ingår absolut i det konceptet.

Vad gott det lät! Alltid trevligt med matinspiration och nya recept ;)

Tycker det är jättebra, man mår så bra av att äta god mat med kvalitet och inspiration är aldrig fel:)
Kram

Har du läst boken Äkta vara? Ser väldigt gott ut det där. Sen jag läste den boken har vi börjat köpa 80-90 procent ekologiska varor då utesluter man redan där massa onödigheter. Potatis, vindruvor, morötter, tomater är exempel på varor som är väldigt besprutade sen bananer. Men du har säkert redan koll. kram

Det är alltid roligt med nya recept! Jag provar mycket nytt på veckorna och ju mer man provar desto större förråd får man med recept på bloggen - som desutom sparas och man kommer ihåg hur man gjorde sist liksom. Följa andras recept är inte riktigt min grej, roligare att ändra om lite :)

Gudars vad gott det ser ut och låter! Jag älskar man så gärna såna inlägg för min del :-)

Kram Nina

Jag tycker det är roligt med recept och också kul med en till som nördat in på mat, hälsa och ren mat ;)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se