Fina fetter!

 
Idag blir det ett fett bra inlägg här på bloggen!
Här tipsar jag nämligen om mina absoluta favoriter inom kategori hälsa/fett .... och redan nu har jag ljugit ... Min absoluta favorit inom detta ämne innehåller inte alls nåt nyttigt fett, tvärtom för det är nämligen chips och gärna i gigantiska mängder!
Men nu bortser vi från detta faktum och återgår till dessa hälsosamma fettkällor!
 
Nr 1 är Möllers Tran (ja fiskleverolja helt enkelt) Denna produkt är extremt innehållsrikt på omega-3 samt A, B och D-vitamin. Dessa fettsyror och vitaminer har en väldigt positiv inverkan på flera av våra kroppsliga funktioner så som hjärta, blodomlopp och synen tex. Plus att de hjälper immunförsvaret och det vill man ju verkligen i förkylningstider som dessa !
 
Nr 2 är Kokosfett som är ett så lättsmält fett att det kan användas som energi i kroppen precis som kolhydrater. Det lagras inte som kroppsfett utan ökar ämnesomsättningen!
Det tål värme bättre än andra fetter och är därför perfekt vid stekning och du slipper stekos.
Fungerar som en antioxidant och förbättrar upptaget av essentiella fettsyror och skyddar dem från oxidation.
Den är rik på laurinsyra som ger skydd mot virus, bakterier och svamp.
 
Detta är bara en liten del av alla nyttigheter som dessa fina fetter gör för människokroppen så Löp och Köp!!
 
//PIllan
 
 


Bra tips :-) Vart har du köpt cocosfettet?

Svar: Just detta har jag beställt på Apotea men jag såg att Kung markattas kokosfett finns på ICA!!
Pernilla/Pillan

Vad använder du kokosfettet till?

Har också läst om hur positivt det är med kokosfett, men vad som inte riktigt går ihop för mig är att man har ju alltid talat om hur extremt onyttigt det till exempel är med ischoklad, för det är gjort av kokosfett - det farligaste fettet. Har det bara svängt om helt plötsligt eller har man kommit på andra tankar nu?:)

Bra tips - tack! Hur gör du med tranet, bara dricker...? Och vad smakar det?

Svar: Yes en msk om dagen! Den smakar inget just när den kommer in i munnen, eftersmaken är citron :)
Pernilla/Pillan

Ett svar helt i min smak (usch vad dåligt... ;-) ) Är det hälsokosten som har tran måntro?

Svar: Ja finns lite varstans, jag köpte båda produkterna på nätbutiken Apotea!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se