Gatliv

Guess fanns såklart lite varstans i Rom!
 
Godaste kaffet finns i Italien! Älskar alla sorter även fast min favorit är Cappuccini ;) Det är nåt vist med mjölken i detta land... mums
Små gränder med härliga byggnader finns överallt. De flesta smyckade med vackra skulpturer men här helt täckt med växter
Såg knappt skymten av asfalt dessa dagar, bara gatsten, så att ta med högklackat hade vi tjejer inget för! Fast på de "finaste" gatorna (Gucci, prada, dior...) trippade damerna runt i sylvassa klackar!
Fashion, fashion i massor!
 
Ja jag gick mest runt som en fågelholk med halvöppen mun och tittade uppåt för att se alla fantastiska byggnader, skulpturer, statyer fontäner osv som det fullkomligt myllrar av i Rom! Otroligt att jag inte gick in i nån lyktstolpe ... :)
Nåt annat som det inte är brist på är resturanger, i varje liten tajny vajny gränd ligger minst ett par stycken. Så nej hungriga var vi verkligen aldrig under vår vistelse! Tror jag skulle kunna köra Vasaloppet lätt nu så kolhydratstinn som jag är ;)
Shoppingutbudet är stort med allt från alla de flottaste märkena till billiga kopior i drivor på vissa marknader! Jag shoppade mest till tjejerna (otippat...) och får helt enkelt handla min höstgarderob här på hemmaplan...
 
Ja det var lite lite från vår resa och det kommer mera!
 
//PIllan
 
 
 
 
 


Ja Italien, detta underbara land, längtar sååå mycket tillbaka. Förstår att ni haft en fantastisk resa med allt av det goda. Härliga bilder. Kramisar Tina

Härligt med Rom-uppdateringar. Som sagt, underbar stad!:) Hoppas semestern var fin och du har härliga minnen i bagaget.
Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se