Rise & Shine

 
 
Morgonen startas med en ljuvlig chiapudding med stora blåbär och riven kokos. Basen är krämig kokosmjölk, chiafrön och vaniljpulver. Lägger sig som bomull i magen :)
 
 
Tillsammans med en skummig latte med kanel på toppen som får sinnena att vakna till liv!
 

Att få bläddra i en tidning med julinspiration, tända några ljus och njuta av en skön morgon.... Lovely!
 
 
Vaknade pigg som en lärka långt före alarmet idag! Oftast är jag just pigg när jag vaknar vilket är skönt... däremot när klockan blir runt 22 på kvällen är jag så trött så jag nästan är illamående!
En riktig morgonmänniska och har så alltid varit ;)
 
I morgon kväll får jag dock försöka hålla ut för då är det dags för julbord med kollegorna!
Åh vad jag längtar och speciellt efter massor med lax!! Fisk av alla de slag, det är min melodi på julbordet.
 
Nu sitter jag här och dricker mitt kaffe och ska snart dra på mej träningsuniformen igen. Var iväg och körde rygg och armar igår kväll och bestämde redan då att det blir morgon-spinning och TRX som "andra frukost" idag :)
Blir toppen!
 
Till lunch vankas det frissabesök minsann ;)
Jag ringde mina "Anettor" (Studio Attityd) i måndags och det var fullt fram till den 19 dec!!! Men snälla som de är så klämde de minsann in mej under förmiddagen!!
Så nu har jag bakat en saffranskaka med lime-frosting, så brudarna har nåt gott till fredagskaffet!
 
Nu önskar jag er en härlig fredag //PIllan


Här är en morgonmänniska till :-)

Måste testa chiapudding snart! Har en påse frön hemma, men det har aldrig blivit av än. Kanske för att jag inte haft något bra recept... Har du?

KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se