Dämpa sötsuget!

Avocado finns nästan alltid hemma hos mej! Köp hem ett gäng och låt dem "ligga till sig" så du får dem perfekta.
En studie som jag nyligen läste angående avocado handlade om att denna fiffiga nyttiga sak hade en stor förmåga att dämpa sötsuget. Jag tycker faktiskt att det stämmer för när jag ätit en så känner jag mej väldigt nöjd, väldigt länge :)
.
Dagens tips om du som jag älskar hårt bröd är detta surdegsknäcket!! To die for, helt perfekt, lite tunnare och med en underbar krispighet!
 
Ett perfekt mellis i min smak. Knäcke med mosad avocado, lite örtkrydda på, ett ägg och färskpressad juice!!
 
Ja det där med sötsug har vi väl alla till mans en tendens att känna ibland?!
Jag är skönt nog inte av värsta sorten utan föredrar salta saker och som jag skrivit tidigare så försöker jag i största mån undvika sötsaker! Det gör absolut inget gott för kroppen så varför ens överkonsumera...  Socker får vi i oss ändå genom diverse livsmedel (kaviar, soya, bröd osv)
 
Över jul och nyår har det dock funnits lite väl tillgängligt och finns det är det som att det slinker in i munnen av bara farten..?! Mycket bättre då att inte ens köpa hem så slipper man bli frestad.
 
Men prova gärna med avocado och se hur ni känner, blir suget dämpat?!
 
//PIllan
 
 
 


Mums vad gott :) Avokado är så lätt och så gott..

Älskar avocado o just nu ligger ett helt gäng i en skål för att mogna. Chokladkräm gjort på avocado är mums. Kramisar Tina

hade själv mosad avokado på fincrispen till frukost idag. också mjukost under mmm!

Jisses vad fräscht det där såg ut då!
Omväxling förnöjer tycker jag… gillar ju det där med sötsug och fika också;)
Kram

Har aldrig vågat smaka det faktiskt tror jag. Det ser så läskigt ut, haha :)

Håller med avocado dämpar suget, brukar göra smoothie på avocado på kvällen - funkar toppen!

Jag köper avokado då och då men är dålig på att äta den- Borde verkligen prova för jag är en riktig sockerrråtta...inte bra. Kram Anette

Avocado är toppen! Mums!

jag kan hålla med dig (även om jag inte har så mkt sötsug sen innan) men de hjälper faktiskt! :)

jag köpte krom tabletter idag för mitt sötsug. Hoppas verkligen det funkar=)

Jag håller med, jag känner mig alltid mätt länge när jag ätit avocado på olika sätt! :D





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se