Middagsklubben

 
 
 
 
 
God morgon... måndag ?!
Är helt förvirrad då det gäller dagar datum och veckor nu... och särskilt eftersom vi hade lite partaj igår känns det mer som en söndag idag :)
 
Sommarmiddag med doft blev ju självklart surströmming till huvudrätt men innan det bjöd vi på en räk-cheesecake med Prosecco som dryck ute på altanen.
Vid strömmingsätandet fick alla förflytta sig till våran lilla "sommarstuga" som står på gården. Perfekt att sitta inne där och äta så man slipper alla flugor som gärna bjuder in sig själva vid dessa tillfällen ;)
 
Efterrätten serverades åter på altanen och det blev helt enkelt ett stort frukt/bärfat med vispad grädde och små skorpor med olika smaker till. Lätt och väldigt gott!
När den obligatoriska paketleken gick av stapeln hade nästan mörkret lagt sig.... Men jag och A lyckades knipa de flesta paketen denna gång ;)
 
Nu åker jag till min mormor ett par dagar och datorn får stanna kvar hemma eftersom hon utanför Sveriges så bra utbyggda mobilnät....
 
Ses snart //PIllan


Vad gott det ser ut! :)

Härlig det ser ut och vara...

Vilken härlig kväll! Och bra idé det där med stort fruktfat och grädde. Där är ju sommaren så bra, det enkla blir oftast det godaste och bästa!
Kram!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se