Sommarlov & busenkel kaka!

 
Hoppas att mina älsklingar får njuta av en lång, varm och härlig sommar! Nikki går ett par veckor till på dagis men sedan så...!
 
 
Enkelt och gott är min melodi! Så länge sedan jag bakade "nåt vanligt" med socker och vetemjöl men då jag fyllde år så ville jag ändå svänga ihop nåt gott och kom att tänka på denna busenkla rörihopienkastrull bärkakan!
 
 
 
Lördag, åh så härligt att vara ledig med hela la familia!
Idag måste jag bara få fingrarna ur och fixa till pallkragen som står här utanför och väntar på gödsel, jord och fröer... Herregud sommaren bara rusar fram och vill jag ha nån växtlighet där i så är det bäst jag sätter fart!
 
Vi ska Ä N T L I G E N även bygga till en brokvist i sommar och ska åka och höra om vissa beställningsvaror har kommit. Ska bli så himla skönt då denna blir färdig så man har tak ovanför dörren och slipper skotta sig ut på vintern :/
Men jag ropar inte hej förrän den står helt klar ;)
 
Jamen åter till busenkla kakan
 
2 dl vetemjöl
2 dl socker
2 ägg
100 gr smör
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
 
Smält smöret i en kastrull
Rör sedan ned övriga ingredienser
Häll i en smord ugnsfast form som du "bröar" med kokos
På med valfria bär
In i ugnen typ 40 min 175 grader
 
Jag hade hallon i kakan och toppade med jordgubbar för att det skulle bli lite festligare plus såklart en rejäl skopa vaniljvisp, slurp!
Men då jag är så "ovan" vid bakverk nu för tiden så räckte det med en bit...
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se