Dubbelt upp idag!

 
Fettisdagen är här och jag har faktiskt sparat mej för att äta en semla idag.... Men när de väl dukades fram på jobbet så var jag inte alls sugen så det bidde ingen!
Lika så bra det ;)
Min dag är dessutom lite upp-och nedvänd då jag skulle ha jobbat kväll men de ringde mej från jobbet strax före 06 i morse då de var sjukskrivningar! Så nu har jag avverkat jobbet och siktar på dubbelt träningspass ikväll, najs!
 
Fått fråga från några läsare som önskat träningsövningar.
Kanske kan jag få med mej någon som kan agera fotograf i gymmet så jag kan visa några favoriter men det är svårt att få till på en bild... helst ska man kanske filma!
Dessutom tycker jag fortfarande att det är lite "pinsamt" att hålla på och fota mej själv typ (fast det är ju vad bloggare gör mest...)
 
Istället tänker jag mej idag att jag skriver lite hur jag tränar när jag är i gymmet!
 
Jag kör så gott som alltid så kallade Super- set. Det innebär att jag hela tiden har två olika övningar på gång.
Om jag tränar ben och rygg så kör jag först tex benböj 10 rep och sedan direkt latsdrag 10 rep. Tillbaka direkt till benböj och sedan latsdrag igen... brukar köra 3 omgångar av varje.
Detta gör att jag nästan inte har någon vila utan jag får helt enkelt lite "Aktiv vila" i benen då jag kör rygg och tvärtom!
Väljer ut typ 5 övningar var för de olika musklerna som ska tränas.
Varierar också vilka muskelgrupper som jag kombinerar, lite efter vad jag känner för eller helt enkelt kroppens dagsform. Att träna i super-set ger ett bra flås och man blir väldigt tidseffektiv. Inget "lallande" mellan övningarna utan bara ös på ;)
 
Nu blir det hemmafix och middagsmat innan jag ska köra spinning och switching (cirkelstyrka i gym)
 
//PIllan
 
 


Jag kan fota om du vill! :)
Tips är bra de!!
/ Malin
Malinedlund.blogg.se





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se