Smarrig efterrätt

 
God morgon fredag
Här hade vi "tuppen" Nikki som gal vid 06... och jag som gärna hade sovit 1 timma till eftersom jag ska jobba ikväll igen! A försökte tysta henne men då gapade hon ännu högre - MAMMA!!!!......
Så min frukost ligger redan i magen och jag funderar på vad vi ska ägna förmiddagen åt!
Det blåser rejält så någon uteaktivitet känns inte speciellt lockande :/
 
Jag ska i alla fall ge er recept på en smaskig efterrätt som jag gjorde till Mellofinalen förra veckan. Det är en lakrits-och hallon mousse och den är enligt LCHF.
Jag hittade det hos fina Tina, titta absolut in hos henne för hon bjuder på så mycket trevligt, mode, inredning och mat!!
 
 
Här är godingarna men hjälp de är mäktiga... så mitt förslag är att lägga upp minimalt! Det är ju oftast så (för mej iaf) att med efterrätter klarar man sig men en smula....
 
2 dl vispgrädde
2 dl frysta hallon
1 äggula
1 1/2 tsk lakritspulver
1-2 tsk honung
 
Koka hallon och låt svalna ( jag bara tinar mina)
Vispa grädden med lakrits och honung så den blir ganska fast
Blanda hallon med äggulan
Vänd ned hallonsmet i grädden
Pytsa upp i små glas och garnera med hallon och lite mer lakritspulver
 
Trevlig fredag //PIllan
 
 


hallon och lakrits..det kan inte bli annat är rätt! ser supergott ut!

Mums, såg gott ut det där!
Trevlig fredag i blåsten!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

ser ritkigtn gott ut. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se