Vinklubben goes Western!

Här har ni hela gänget, sex tappra ryttare ;)
 
Tack Maria för en underbar vinklubb som vi aldrig glömmer!
 
Efter turen blev det kaffe i kåsor ute på renskinnen.
 
Lite lagom kaxig efter avslutad fjälltur, pållen ser dock lite missnöjd ut.....
 
Hemma och på "fast mak" igen!
Som jag skrev tidigare så var ju vinklubben till Vemdalen i helgen och på lördagen skulle en hemlig uteaktivitet ske. En timma innan fick vi reda på att det var ridning på fjället som gällde!!
Ni kan tro att det var ett gäng nervösa damer som åkte iväg....
 
Väl på plats så var det heller inga små islandshästar utan stora nordsvenskar :/ Herregud jag höll på att göra i byxorna när jag dessutom blev tilldelad den största!! Hade svårt att koncentrera mej på vad Instruktör Johan sa till oss...
Dessa hästar skulle ridas på "western-vis" och det gjorde man inte när jag var 10-åring och sprang i stallet... 
En hand håller i tyglarna, den andra ska hänga fritt, när du lägger höger tygel mot höstens hals svänger den till vänster och vise versa, holy boly jag var helt stirrig innan vi kom iväg!
 
Vi red ut på fjället och solen strålade, Johan insåg såklart att dessa ladies tar vi runt i skritt så inget galopperande mao ;)
Men det blev en fantastisk tur som vi nog aldrig glömmer! Efteråt var det uppdukat kaffe och bullar och vi samlades på  renskinn i solen.
 
Vi var alla helt utmattade och efter middag ute på restaurang somnade vi ovaggade vid 22-tiden!
 
//PIllan
 
 
 


Coolt!! Jag har aldrig gillat hästar direkt - tycker dom är lite läskiga ;-)

KRAM

vilken härlig utflykt.. kram

Håller med! En härlig helg!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se