Lussebak

 
 
Vi körde igång med lussebaket tidigt i morse! Mörkt ute men varmt inne med tända ljus och julmusik i bakgrunden :)
 
 
 Tummen upp för gyllengula bullar! Vi bakade både traditionella "katter" och som vanlig "bullform" med vaniljfyllning.
 
 
Oh holy... look at this glam mom... :/
Nyss sprungen ur sängen, med knuten på huvudet och no makeup! Men hey det bjuder vi på.
 
 
Som  jag trodde, veckan rusar fram och vi har redan avverkat hälften ( ja fram till lördag...)
Frysen behövde fyllas på med i mitt tycke godaste julbakverken nämligen lusserkatter, så det var bara att kavla upp ärmarna! Nikki är numer en väldigt van och duktig bagerska så hon hjälper till mer än vad hon "saboterar" vilket är skönt!
Vi spelade julmusik och sjöng med, så nu börjar jag bli sugen att fortsätta pyntandet!
Men hemma är det just nu stökigt och rörigt så jag har kommenderat mannen i huset att på lördag är det den stora städdagen - inga undanflykter accepteras ;)
Då ska huset bli "kliniskt" tip top, liksom lite gammeldags julstädning med lister, tak och väggar inkluderat! Sedan kan man bara relaxa och ta den vanliga städningen fram till jul!
 
Nu jobb //PIllan


Jag tycker du ser ut som en supermamma! Så vältränad! Då ska du se mig i morgonpyjamas! ;)

Gott med lussebak och duktig dotter du har som tycker de är kul att vara med att baka! Kram

Men vilket Dream Team!!!! :) Och båda tjejerna - hur söta som helst. Gissar att de där bullarna bakade med hjärta blev de bästa :) Härliga foton på er två!!

Många kramar aka

Mmmm så gott och du ser hur fin ut som helst. Jag önskar jag såg ut så när jag stiger upp ur sängen. Kram Anette





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se