Tisdagstallriken

 
 
Ett tips för den late, den stressade den nyfikne.... Hittade dessa  från ICA Gott Liv och köpte med mej mest för att tipsa er! Det är ju annars busenkelt att hyvla Zucchini själv med osthyveln eller om ni har mandolin! Men som sagt annars finns det färdigt att köpa ;)
 
 
Jag körde helt veggie med sås gjort på rivna morötter, vitlök, ekologisk grönsaksbuljong, krossade tomater och en klick creme fraich.
Broccoli, fetaost och avocado on the side. Gotti gotti!!
 
Morning
 
Idag kommer lite matigt tips som ni kan se! Gillar att matvarubutikerna börjar ta in mer och mer "nyttiga" alternativ. Hälsohyllorna växer för varje vecka känns det som, så tummen upp för det :)
Jag är ju inte (har aldrig varit) någon riktig kött-människa så vegetariska rätter har jag alltid experimenterat med sedan barnsben faktiskt!
Mina föräldrar har alltid ätit kött men jag kunde helt enkelt inte när jag var liten....  Jag tuggade och tuggade, det bara växte i munnen, så mamma lät mig till slut slippa helt!
Men i 25-årsåldern började jag så smått att prova och nu äter jag det mesta, dock aldrig fabrikspressat, typ hamburgare!
 
Ha en fin (veggie?)tisdag //PIllan
 
 


Ser gott och nyttigt ut. Avocado är en favorit hos mig. Kram Suss

Så bra att Ica tar in fler nyttiga alternativ .stod o tittade p å just denna förra v.är heller ingen köttmänniska så bra art du tipsar lite:) kramar

Tack för många inspirerande inlägg :)
Jag kämpar med ett mer hälsosamt liv!
Kram och tack för bra blogg!

Svar: Tack för din kommentar! Vad roligt att du gillar mina små tips :)
Ha det gott, Kram P
Pernilla/Pillan

Vad toppen att det finns färdig att köpa! Även om det som sagt är busenkelt att fixa egen :). Vi äter ofta zucchinipasta och jag älskar det!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se