Veggie-tisdag

 
 
När man inte har tid att experimentera fram egna vego-biffar så finns dessa färdiga och väldigt goda att köpa. Från Hälsans kök
 

Bara att steka på, i kokosolja (såklart ;)
 
 
En riktigt krämig vitkålsgratäng och saken är "biff" !!
 

Smakade väldigt gott, helt i min smak
 
 
Vilken ruggig tisdag... den inleddes med spöregn som efter några timmar har övergått i blötsnö... jag hatar blötsnö!
Ska det komma snö får den helst vara torr och kall (typ samma krav som på champagne...)
Men om ett par timmar får jag värma mej med aerobics-gänget igen, piggar upp den tråkigaste tisdagen, lätt!
 
Hörrni ett recept ska ni få av mej på gratängen som passar till många olika tillbehör!
 
1/2 vitkålshuvud
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
1 tsk sambal olek
salt & peppar
Riven ost
 
Strimla vitkål och lök, hacka vitlöken
Fräs i rikligt med kokosolja tills allt mjuknar
I med grädde och creme fraiche samt kryddor
Smaka av och låt puttra i 5-10 min
 Häll över allt i en ugnsfast form, toppa med riven ost
Skjuts in i ugnen som är 200 grader varm och låt stå i typ 20 minuter
 
Som sagt perfekt till mycket!
 
//PIllan


Tack för receptet!

Aldrig testat vego-biffar men det ser gott ut det där. Tråkväder här med... Kram Suss

Gratängen så god till lamm. Tack för recept !!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se