Kvällsgott

 
En riktigt krämig smoothie med frusen mango, banan, lite grönkål, kokosmjölk och en skopa vaniljprotein. Mixa länge till en fluffig dröm!
 
 
Så goda små kokostoppar med smak av lakrits, recept längre ned!
 
 
Liten smarrig "kvällsfika" helt i Pillan style , nyttigt gott och så lite stjärnor därtill ;)
 
 
Fredag och en trevlig ledig helg att se fram emot!
I morgon ska vi ett helt gäng från Vinklubben iväg och spela golf, ha med oss lite gotti på banan (både flytande och fast.. :) sedan blir det middag följt av kvällsbad!
Trevligt att träffa brudarna igen även om inte riktigt alla ska med...
 
Gårdagen blev lite upp och ned.
Jag hade precis satt mej på jobbet då Filippas bästa kompis ringde och sa att Filippa svimmat och att de var på vårdcentralen...
Jag åkte dit och möttes av en dotter i väldigt dåligt skick! Vi blev skickade vidare till akuten där alla tänkbara prover togs och Fillans tillstånd förbättrades där. Proverna var alla fina och efter träff med läkare så fick vi åka hem. Usch va jobbigt då ens barn blir sjuka, kan bara tänka mej vilken förtvivlan föräldrar till allvarligt sjuka barn har det...♥
 
Nu till de där små kokostopparna!
Hittade receptet hos Tina som ofta bjuder på LCHF recept och detta fastnade jag för. Hon hade doppat sina i choklad med det hoppade jag
 
200 g kokosflingor
2 ägg
50 gr smör
1 msk lakritspulver
1 1/2 msk honung
 
Smält smör och blanda med kokos, honung och lakritspulver
Vispa upp äggen
Blanda med resten av ingredienserna
Klicka ut ca 15 toppar på bakplåtspapper
Grädda 8-10 minuter i 175 grader
MUMS!
 
 
Ja det blev lite av varje i detta fredagsinlägg...
 
//PIllan
 
 
 


Men åh, vad gott! :D Kram

Vilken fluffig smothie, ser jättegod ut! :-) Kramizz Laila

Vad härlig smoothien såg ut!

Gud så gott!

åh de där ska lätt testas :D

Gud så god den där Smoothien såg ut! :) Lånar receptet utav dig!

Önskar dig en trevlig helg! Kram

Åh min pappa bakade alltid kokostoppar när jag var liten . . . blir lite sentimental nu, dags att baka :D!
Smoothien verkade också himla god!

Åh så otroligt gott :)

Åh mums vad gott det ser ut! :)

Ååå vad gott det ser ut!! Snyggt fotat!

Ser riktigt smaskigt ut!

gott

Åh vad gott det ser ut =)

Åh vad gott det där såg ut!

Lite kvällsgott måste man ha :-D Hoppas dottern mår bättre!

Ser gott ut! Vart köper man lakritspulver?

Svar: Det finns i vanliga livsmedelsaffärer! Ofta bland typ vaniljsocker, "bakgrejjor "
Pernilla/Pillan

GOTT!!! Var köper man lakrispulver,,, poå vanliga ica typ? kram

Svar: Japp finns i livsmedels affärer!
Pernilla/Pillan

Ser jättegott ut och vilka fina bilder :)

Mmm såg riktigt gott ut!

Se gott ut :-)

Vilken fin blogg du har!
Kika gärna in på min blogg om du har lust :D

Ser gott ut!

läckra bilder

Så gott det ser ut!

Åh så gott!

Det se fantastiskt gott ut! och så är det hälsosamt, precis som jag vill ha det :)

Smoothien ser fantastisk ut! Älskar nyttiga smoothies!

Men vad gott!

Åh ser helt underbart gott ut!
Själv gjorde jag faktiskt en annan typ av kokostoppar, fast en RAW-version och med blåbär :)

//hundredkitchenstories.blogg.se

Åh så gott, både smoothien och "toppen". :-)

Det ser väldigt gott ut :-)

Smoothien ser jättegod ut! Jag har en favorit med banan, kokosmjölk, ananasjuice och färsk ananas :) Fast den blir mer som en shake än en smoothie. God hursomhelst :)

ser gott ut :)

Ser jätte gott ut och fint :)

Måste helt klart prova, muums :D

Åh vad gott!

Mums, superdupergod kvällsfika! Helt i min smak också!
Kram Jennica

Mums! Såg smarrigt ut! :-D

gott

Mums vad gott!

Trevligt med fika på kvällskvisten. Den där smoothien ser inte fel ut. :)
Fortsatt trevlig helg!
Kram

Usch det är hemskt när barnen blir sjuka, hoppas hon mår bättre nu. Ååå vad glad jag blir att du gillade kokostopparna, log lite för mig själv eftersom jag själv gjorde en lny laddning för någon dag sedan uten choklad, såå gott det med o något nyttigare. Ha en mysig lördag. Kramisar Tina (tack för att du länkar)

ååååh gottit :)

kokos <33

Åhh så gott :)

Men åh så himla gott!!

Åh vad gott!

Åh vad gott!

Tack för receptet!! Det ska jag prova. Jag som följer LCHF kommer att skippa honungen och addera stevia istället. Smoothien ser oxå god ut =)

det såg riktigt gott ut :) måste nog prova :)

ser smarrigt gott ut

gott!!!

Alltså åh så gott :)

var tvungen att spara receptet, verkar både lätt och gott. Perfekt :D

Åh vad gott!

Super fin blogg!

Mums va gott! Gillar både cocos och lakrits så dessa måste jag testa. //Carola

Åh vad gott det såg ut!! :)

Gud så underbart! Det måste man prova! Är helt galen i mango och kokos så det blir nog perfekt för mig!

// http://betterbewanted.blogg.se - Sandra

Guuud så gott :D kokos är verkligen en favorit!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se