Kräftfiske

 
 
 Burarna är agnade och väntar på att läggas i vattnet för att fånga många fina kräftor
 

 
Nikki på väg ut med båten och vilket härligt väder.
Kan knappt minnas när vi haft shorts när vi fiskat kräftor..!
 
 
Det är inte första gången Nikki fiskar kräftor för hon har gjort det i Dalarna tidigare. Men det är första gången hos oss då kräftorna i många många år varit borta från våra vatten...
 
När jag var liten fiskade vi varje år med fantastiska fångster men i mina tidiga tonår drabbades alla kräftor av nån sjukom och utrotades typ helt här.
Nu har man planterat in och efter många år av väntan får vi äntligen ut och fånga igen, men man får bara ta upp ett begränsat antal!
 
 
Massor med fika i korgen ska det vara under en fiskekväll och såklart grillkorv så man kan mysa vid elden!
 
 
 
Ja men titta här har vi en liten rackare som visar upp sig...
 
 
 
Ännu en kräfta som jag och Nikki studerar på närmare håll. Det blev en hel del faktiskt men som sagt många åker tillbaka på tillväxt inför kommande år!
 
 
 
Fredag hörrni
Har ni nåt speciellt inplanerat...? Kräftskiva kanske, börjar bli hög tid för dessa härliga sammankomster nu. Vi ska koka våran fångst nu på morgonen (eller inte jag, tycker det är fruktansvärt...) men vi ska inte äta dessa riktigt ännu.
 
Jag har en golfrunda inplanerad i eftermiddag och det ska bli riktigt spännande att se om svingen finns kvar i kroppen efter ett lite längre uppehåll !
Lunch med vänninan innan vi går ut och kanske ett glas vin... det är ju fredag ;)
 
Innan rundan ska jag åka till min vän och tillika kiropraktor för en omgång av ryggen, åh som jag längtar!! Älskar att bli justerad och tycker inte alls det är obehagligt utan tvärt om en njutning då "det släpper"
Har under många år haft problem med svanken men lyckas nu för tiden (peppar peppar) att hålla den i hyffsat skick tack vare all träning.
Men just nu är jag trött och öm i ryggen och känner mej begränsad, så hög tid för ett besök!
 
Önskar dej en fin fredag  //PIllan
 
 


Men så mysigt med kräftfiske!! Har aldrig gjort det själv men skulle gärna !

Hoppas du får en härlig dag på banan, själv så blir det en lugn kväll men imorgon väntar en golftävling och på söndag långpass med racern.

KRAM på dig hoppas du får en super helg!

Mysigt med kräftfiske! Sånt skulle jag med vilja. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se