När det väntas mörkare tider

 
 
Hortensia, den har verkligen seglat upp och blivit en toppfavorit hemma hos mej!
Jag älskar att den liksom skiftar färg efter ett tag och jag älskar dess maffiga blommor. Hortensian själv älskar vatten och att bli ompysslad... 
 
 
 
Så min plånbok är väl inte så glad eftersom det där med vattning och pyssla om ibland glöms bort och då är jag inte sen utan springer  glatt iväg och köper en nya fräscha blommor...
 
 
 
Nåt mer som jag gärna shoppar (kanske lite för mycket av) är ljuslyktor och ljusstakar...!
Ja men större delen av året är ju så mörkt och det är ju såå mysigt med tända ljus ;)
 
Dessa fina små lyktor och staken som syns hittade jag på MIO möbler när jag sprang in där en runda. De har väldigt mycket fint tycker jag men det är ganska sällan jag är in där...
Såg förresten ett soffbord som jag kanske ska titta lite närmare på (köpa...) senare i höst!
 
 
 
 
Söndag morgon och jag sitter här och har det lugnt och skönt
Nikki sover fortfarande, A är bortrest och Filippa har varit i Östersund i helgen för där går Storsjöyran av stapeln! Åhh denna yra , den minns jag med glädje!
 
Så många bra artister jag sett och upplvet där och så många galna upptåg med mina vänner genom åren vi hängde där ! Nu har som sagt Filippa axlat festival-manteln då jag kanske är aningen för gammal, eller egentligen inte men jag skyller på det (bekväm är rätta ordet  ;)
Hon har precis som ifjol sin pappa med sig eller ja han är på festivalområdet men jag tror ju inte att dom går tillsammans direkt....
Men skönt att det finns en vuxen om något händer!
 
Idag ska jag ta en trädgårdsdag helt enkelt och passa på att köra flera maskiner tvätt inne.
Tog en runda ute igår kväll och insåg snabbt att rabatterna håller på att gro igen, hur snabbt går det inte med ogräs...?!
Samtidigt har jag massor med tvätt och fix för nu har jag börjat nedräkning inför utlandsresa, 6 dagar kvar, wiiiee!
Äntligen lite värme...förhoppningsvis :)
 
 
Ha en skön söndag  //PIllan


Jag åkte några år på Hultsfreds festivalen. Det var kul, men mycket hände. Jag tycker det är så fint att din dotters pappa är med. Klokt.

Den där blomman lyckas jag ha ihjäl på några dar,men fin så länge den varar:)Mio har grymt mkt fint var in där i förrgår och shoppade lite smått.kramar

Jag kper också blommor, och lyktor i massor - ja å vaser med! Så kul med nytt!!

Vilka söta ljushållare!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se