Nystart

 
Lite inspirerande hälso-tidningar och kanske en ny träningsapp kan bägge peppa dig till en nystart!
Jag prenumererar på tidningen Topphälsa men köper även andra liknande tidningar. Träningsbloggar finns det ju också massor av så bara googla och hitta en favorit att följa
 
 
 
God morgon
 
Jag har redan fått en skön start på min morgon då jag klev rakt upp ur sängen och bara drack ett stort glas vatten, på med kläder och lurar i öronen och traskade runt min lilla by då solen sakta började stiga!
Bästa wake-up call enligt mej
 
Hur har ni det efter semestern, känner ni att det är dags för en nystart gällande träning och kost? Tror att det är ganska vanligt just när skolor och jobb börjar ...
Man har kanske haft det lite FÖR bra under ledigheten (om onyttig mat, alkohol ochför  lite träning nu räknas som bra...) och känner för att nu är det dags att göra nåt!
 
 
Börja i mindre steg så du får vänja dej! 
Lägg om din kost, kaske inte helt utan dra in på vissa saker (socker, färdigmat, halvfabrikat) och lägg till (mer grönt, mer ren protein, nyttiga fetter)
Börja med raska prommenader om du är helt otränad annars kanske du lägger upp ett tränings-schema för kommande två till tre månader.
Sätt upp ett mål, typ om du styrketränar så kan du ha som mål att du ska ha ökat vikterna i benböj med 5 kilo inom denna månadersperiod. Eller kunna köra x antal repetioner av chins (med eller utan hjälpmedel)
Planera in dina träningspass, köp en kalender och skriv upp vad och när du ska köra. Bocka av eftersom och försök att följa planen
Det enda som eventuellt får komma emellan är sjukdom :)
 
Jag själv funderar rätt mycket just nu hur min träningshöst ska se ut! Ska jag prova nåt nytt, köra på i gamla mönster, lägga till mer cardio, lyfta tyngre... Frågorna är många, återkommer i ämnet ;)
 
Lycka till och du börja redan idag, måndag är en dålig dag.... bara kör!!
 
//PIllan
 
 


Bra inlägg...gillar ditt tänk till kring träning!

Själv så blir det ett cykellopp den 13 september och ett teränlopp 5km i oktober...så fram tills dess blir det mest kondition och funktionellträning men sen...sen blir det tunga marklyft, frivändningar och squats...då ska ben och rygg byggas och förberedas för utförsåkningen... så jag har nog min "plan" klar...funderar även på att anmäla mig till en crawlkurs - skulle vara så kul å nyttigt inför Vansbro nästa år!

KRAM på dig å ha ett skönt avslut på semestern nu!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se